Dobrih 15 let nazaj sem potovala po Avstraliji. Njihove prodajalne z zdravo prehrano so takrat zgledale približno takole: malo hrane, ogromno plastičnih stekleničk – prehranskih dopolnil in praškov. Cela zadeva se mi je takrat zdela nadvse čudna in težko sprejemljiva. Pri nas, pa tudi v sosednji Avstriji in Italiji se je v tistem času v bio trgovinah ponujala hrana. Hrana iz ekološke pridelave in predelave, pa par dodatkov kot so spirulina, klorela, ječmenova trava.

Danes zadeva zgleda drugače. Vsaka bolje založena trgovina ima vsaj eno ogromno polico z dodatki v prahu in tabletah, ki se zelo dobro prodajajo po možnosti tudi nekaj hrane – koliko je odvisno od same prodajalne. Da ne bo pomote – nič nimam proti vsem prehranskim dodatkom, kar nekaj stvari sem sama poskusila, vendar še vedno prioritetno težim k dobri stari hrani.

Tudi zato v rubriki recepti objavljam recept za sezamov puding iz tahinija. Recept je iz moje druge knjige. Že stara dobra makrobiotika je dejala, da spadajo sezamova semena med ena najbolj hranljivih živil. Pa ne bi naštevala vseh mineralov, ki jih vsebujejo in razpredala o tem, da na telo delujejo alkalno. Mogoče samo tale podatek, ki bo zanimal predvsem ženski del populacije: sezam deluje proti nastajanju sivih las. Sezamova semena namreč vsebujejo veliko bakra. Za naravno barvo las je nepogrešljiv melanin. Zaradi pomanjkanja bakra, pa lahko usiha nastajanje melanina.

Če vam ne pridejo do živega vaši sivi lasje, vas bosta mogoče prepričala podatka, da prispevajo k zdravemu ožilju in so močan antioksidant. Pa še bi lahko naštevala. Sicer si pa vse te podatke tako ali tako lahko preberete na internetu, pa še verjetno kje. Jaz vam samo polagam na srce, da je hrana in način priprave hrane še vedno pomemben del našega vsakdana. Če vam je seveda mar zdravje. Sezam je del velikega mozaika zdrave prehrane.

Pa dobro zdravje vam želim.

Comments

comments