O zakisanosti čivkajo že vrabci na veji. Vsi približno vemo, kaj je zakisanost, kako se ji izogniti; splet je poln napotkov o razstupljevanju, zraven nam še prodajajo različne dodatke, tablete, detoks programe. Beremo o tem, da sta vzroka zakisanosti slaba prehrana in stres, vendar nisem povsem prepričana, da nam je zares jasno, kako pristopiti k problemu.

Zakisanost najlažje ugotovimo s pH testom urina, ki si ga izmerimo z lakmusovim papirjem. Ph lahko čez dan variira glede na naše aktivnosti, obroke, telesen napor, izpostavljenost stresu. Da dobimo točen rezultat, si pH izmerimo praviloma trikrat na dan, štiri do pet dni zaporedoma. Pomembno je, da naredimo test pred obroki in ne takoj zjutraj. Ledvice namreč čez noč nakopičijo strupe, ki jih izločijo s prvim jutranjim urinom.

Če smo večinoma odčitali vrednost pod 7, to označuje kisel urin in posledično tudi kislo notranje okolje telesa. Pri vrednostih okoli 6 ali 6,5 zakisanost ni velika, pri vrednostih 5 ali 4,5 je naše telo ekstremno zakisano. Normalen pH telesa nam pokažejo vrednosti med 7 in 7,5.

Če odčitamo vrednosti nad 7,5 to lahko pomeni, da jemo izredno alkalno hrano – primer vegetarijancev, ki večinoma jedo zelenjavo in sadje, ali pa da imamo težave z žlezami, še najbolj verjetno pa imamo težave s presnavljanjem kislin. V zadnjem primeru se telo ni sposobno rešiti šibkih kislin (ki so npr. v sadju) skozi respiratorni sistem, z dihanjem, temveč se te kisline nalagajo v telesu. Telo mora zato črpati svoje alkalne rezerve, ki se izločajo tudi z urinom, kar lahko privede do različnih bolezni.

Zakisanosti se rešimo tako, da prilagodimo svojo dieto in jemo 60–80% hrane, ki alkalizira telo, ne pijemo pijač, ki povzročajo zakisanost, kot so prava kava, gazirane pijače, alkohol; ne kadimo; se več gibljemo, živimo čim manj stresno, pijemo veliko vode. Poleg tega je priporočljivo, da uživamo prehranske dodatke, ki nam bodo pomagali razkisati telo. Njihova ponudba je precej široka, vendar je treba na lastni koži poskusiti, kateri vam odgovarjajo. Razkisanje naj traja tako dolgo, dokler z lakmusovim papirjem ne ugotovimo, da je naše telo spet v ravnovesju. To je odvisno predvsem od: prehrane, življenjskega sloga in sposobnosti našega telesa, kako hitro se lahko obnovi in povrne v normalno stanje. Po navadi traja od 21 dni do nekaj mesecev. Če se zadeve lotimo dosledno, se razlika pozna že po desetih dneh.

Katera hrana telo zakisli in katera ga alkalizira?

Sadje spada v skupino blago kislih živil in pri večini ljudi telo alkalizira. Obstaja pa majhen odstotek ljudi, ki niso sposobni metabolizirati šibkih kislin. Pri teh sadje deluje kislo. Po navadi to ljudje opazijo sami: kadar jedo večje količine sadja, se jim pojavijo bolečine v sklepih, utrujenost, srbenje ali drugi simptomi.

Živalska hrana telo zakisli: meso, ribe, školjke, jajca, siri, pasterizirano mleko. Zelo kislo delujejo na telo tudi kava, pravi čaj, kakav, alkohol, gazirane pijače. Telo zakislijo tudi vse žitarice in stročnice, vendar manj kot živalski proizvodi. Tu je treba omeniti še eno pomembno stvar: polnozrnata živila manj zakislijo telo kot rafinirana – primer bele in polnozrnate moke. Tudi vsi oreščki delujejo na telo kislo, razen mandljev in brazilskih orehov. Največ škode pri zakislitvi telesa pa seveda naredi beli sladkor. Rafiniran beli sladkor in vsi proizvodi, ki ga vsebujejo, zelo močno zakislijo telo v nasprotju s sladkorjem, ki je naravno prisoten v sadju in zelenjavi (korenje, rdeča pesa). Sadje ima v sebi poleg sladkorja (fruktoze) tudi vlaknine, ki vsebujejo vse potrebne elemente v sledovih, vitamine in potrebne encime, ki končajo presnovo sladkorjev v telesu.

Hrana, ki alkalizira, je v glavnem sestavljena iz zelene in druge zelenjave, z izjemo paradižnika. Paradižnik, ki botanično spada med sadje, močno zakisli telo, pa naj ga jemo surovega ali skuhanega.

Najbolj alkalizira zelena zelenjava. Tudi zato vam že zjutraj namesto jutranje kave priporočam zeleni zmečkanček. Vanj vmešajte zeleno, če je ne marate, pa špinačo ali blitvo, lahko tudi zeljne liste, ter sadje po izbiri – po možnosti lokalno pridelano in zrelo potrgano.

Napotki za alkalno prehranjevanje

  • Obroke sestavljajte tako, da vedno vsebujejo tudi hrano, ki alkalizira telo: če jeste meso, žitarice, stročnice, zraven pojejte še veliko skledo solate in zelenjave. Seveda naj bo odstotek živil, ki alkalizirajo telo, večji!
  • Rahlo kisla živila (sadje, različni jogurti brez sladkorja) se bolje prebavijo poleti, ko je toplejše vreme, ali v času, ko počivamo. Zato jejte poleti veliko sadja, pozimi pa več zelenjave.
  • Nenehno se gibajte: tudi pol ure hoje na dan vam bo koristilo.
  • In nenazadnje: živite čim manj stresno in pomislite na to, da ste na prvem mestu vi in samo vi.

Comments

comments